Serdecznie zapraszamy do udziału w tegorocznej akcji Zapalmy Płomyk Nadziei, która odbędzie się w dniach: 1 listopada (środa – Dzień Wszystkich Świętych) oraz 2 listopada (czwartek – Dzień Zaduszny).

Przypominam zasady kwesty: kwestujemy zmianowo przez 2 godziny przed wejściem na wybrany cmentarz od godziny 8.00. Zmiany wypadają więc następująco: 8-10, 10-12, 12-14, 14-16 i 16-18 (do 16.00 na małych cmentarzach). Na każdej zmianie stoi z młodzieżą przynajmniej jedna osoba dorosła. Pierwsze zmiany (od godz. 8.00) pobierają wcześniej pakiety kwestarskie z hospicjum (identyfikatory, kamizelki, puszki, znicze), ostatnie zmiany (zwykle godz. 18.00) – w miarę możliwości odwożą pakiety do hospicjum. 25 października br. o godz. 16.00 odbędzie się spotkanie organizacyjne w auli hospicyjnej, podczas którego przeszkolimy naszych wolontariuszy oraz wydamy pakiety kwestarskie koordynatorom poszczególnych punktów.

Lista cmentarzy, na których będziemy kwestować w Żorach:

  1. Cmentarz Parafialny ul. Smutna i ul. Prawnicza – 2 wejścia, od godz. 8.00 do 18.00;
  2. Cmentarz komunalny ul. Rybnicka, od godz. 8.00 do 18.00;
  3. Cmentarz Parafialny w Rowniu, od godz. 8.00 do 16.00;
  4. Cmentarz Parafialny w Osinach, od godz. 8.00 do 16.00;

Chętni wolontariusze mogą zgłaszać się poprzez email: wolontariat@hospicjumzory.pl lub telefonicznie w godzinach pracy biura wolontariatu: w pon. wt. czw. od 8.00 do 13.00, w środy od 12.00 do 17.00 tel. 660 745 844 Przy rejestracji zgłaszający musi podać imię, nazwisko i PESEL oraz wskazać dzień, godziny oraz miejsce kwesty!

Jak co roku nasi wolontariusze kwestują również na cmentarzach parafialnych w Rogoźnej i w Baranowicach, a także na cmentarzach poza Żorami: w Boguszowicach, Czerwionce-Leszczyny, Kryrach, Pawłowicach, Golasowicach, Orzeszu Jaśkowicach oraz w Rudziczce, gdzie kwesty są koordynowane przez szkolnych koordynatorów lub osoby działające przy miejscowej parafii. Osoby chętne kwestować w tych lokalizacjach proszone są o zgłaszanie się bezpośrednio do lokalnego koordynatora akcji, na którego namiary będą dostępne w biurze hospicyjnego wolontariatu.